jag tror att en av alla anledningar till att jag vill stanna kvar här i Melbourne är att jag bor i en stor stad med så många människor att det täcker halva Sveriges befolkning. 
Jag har aldrig varit särskilt förtjust i storstaden, har tyckt om att befinna mig hemma i lilla Karlsborg där man känner sig trygg och man vet vilka personer man möter när man cyklar till jobbet på morgonen och vilka man kommer möta på Ica. Men jag har mer och mer börjat inse att jag älskar detta stället, att man inte vet vem man kommer möta nästa minut eller vilken historia man kommer få höra härnäst. 
Häromdagen kom det in en man och började prata med mig och Maja på jobbet, det slutade med att han stannade kvar hos oss i närmare två och en halvtimme och vi avverkade alla möjliga ämnen som vad livet handlar om, att man inte ska behöva pengar för att överleva osv. Vi fick reda på att han var 44 år. 44 år med endast ett jobb som han inte ens fick betalt för att jobba där, han satt tillslut med oss innte på ConeHeads och målade med oss. Det var en så fantastisk känsla, jag var så glad över att vi fått träffa honom och prata med honom om livet. 
En annan sak jag älskar är att det finns alla möjliga affärer och Cafeer runt om, man kan testa sig fram tills man hittar sin favorit där ägaren alltid vet vad man vill ha. Jag har hittat ett sådant ställe här i St Kilda, hörnet vid Woolworth. Kaffe och bananabread, bästa frukosten och skönaste ägaren. Igår stannade vi kvar där bara för att prata med honom, alltså jag älskar det. Man får så många kontakter och historier med sig. 
Där jag jobbar, på Fitzroy Street, finns det massvis av andra resturanger. Man är liksom polers med alla, byter ut mat och glass och vill hjälpas åt. 
 
Här är alltså min favoritfrukost på mitt favoritställe här i St Kilda
 
Här satt vi & målade tillsammans på ConeHeads samtidigt som Maja åt gratis pommes.
 
& här fick jag mat en dag när jag var som hungrigast från en resturang lite längre ner på gatan, hur gott är inte gratis!? 

Kommentera

Publiceras ej