jag vet inte om jag har berättat detta innan men det finns speciellt två gator här i St Kilda som är kända för att kvinnor som säljer sig på gatorna står på dessa två. En av dessa är gatan som går ihop med den gatan jag bor på . På denna gatan står det alltså (nästan varje gång jag ska gå någonstans) kvinnor som vill sälja sig själva till män som kommer åkandes i sina bilar & plockar upp dom.  
Mitt liv har gått från att jag har läst böcker om prostitution innan & kanske sett på någon film till att jag står ungefär 2 meter ifrån bilen som plockar upp en tjej från gatan. Jag står & ser på när en kvinna (oftast i åldern 30-40 år) blir upplockad av en man i fancy bil (oftast i åldern 50-60 år) för att sedan åka iväg & göra vad än mannen vill. Jag hatar att jag inte kan göra något, att jag bara står där & ser på & känner mig som en medbrottsling för att jag inte gör något. Varje gång funderar jag också på om dom ändå vill göra det eller mår lika dåligt varje gång dom går ut på gatan. Det som jag mår mest illa av är att se männen, det enda jag ser är att dom förmodligen är pappor själva & det finns något tillfredsställande för dom att KÖPA en kvinna som är 20 år yngre än dom. Jag mår illa av att bara tänka på det, jag vill bara ta med alla hem & få dom att förstå att dom är mer värda än så. Jag vill så gärna veta vad som fått dom att ta sig ut på gatan & gå med på allt som händer. 
Det är en så stor skillnad, det är galet hur skyddad jag varit i 19 år utan att se en människa bli slagen, en människa som säljer sig själv eller en gravid kvinna som går runt & röker gräs. Allt detta hade jag bara sett på film, men så helt plötsligt hinner jag se allt detta på en vecka & sen är det vardag. tillslut reagerar man inte ens & det är det som gör mig så rädd, om man ska slukta reagera så borde man ju åtminstone börja agera.

Kommentera

Publiceras ej