Så det som händer nu är alltså att jag jobbar Måndag-Fredag med att lämna & hämta barnet på dagis varje dag. Vilket betyder att jag går upp klockan 7.30 varje morgon för att sedan göra något vettigt resten av dagen. Som till exempel att gymma eller leta jobb. Ungefär det jag gör om dagarna. Men jag är väldigt nöjd ändå, för jag & barnet har blivit så gott som bästa kompisar & jag älskar det. Jag menar, jag får hänga med en galet smart 3-årig tjej som inte klagar på mycket (inte ens när hon har 39 graders feber säger hon något annat än "I'm okey"). 
Jag har helt klart kommit in i livet här igen, jag känner mig som hemma igen & lever som jag har gjort nu i snart ett år. Jag älskar att vara tillbaka här, samtidigt vet jag att hur mycket jag än älskar att vara här & ha mitt liv här så är varken alla mina kompisar eller min familj här .. Jag kan inte vara med när dom fyller år där hemma, jag kan inte vara med när alla roliga saker händer, jag kan inte hänga med i dagens snack eller berätta vad jag såg häromdagen för det inte är något direkt (förutom Maja) som förstår vad jag menar eller pratar om.. Jag får ju skråen inte ens hänga med i skvallret där hemma !!! 
Okej, nu ska jag snacka lite Skype är min plan & sedan göra något annat vettigt med kvällen kanske om jag inte somnar innan . 
Hejdå & så vidare
 
jag bor ju här , här där det finns småställen som är fantastiska ! 

& i ett rum som detta känner man sig helt klart hemma .  

Kommentera

Publiceras ej